هر چالش کسب و کار، یک راهکار

اصـــــفـــــهــــــان بـــــــی . آی

سیستم سازی
تا
هوشمند سازی کسب و کار

ارائه راهکارهای اجرایی و آموزشی در حوزه

سیستم سازی، مدیریت فرآیند های کسب و کار و هوش تجاری

مـــقـدمـــه

در دنیای پرشتاب و پر تلاطم امروز، کلید ماندگاری و موفقیت سازمان ها در مواجهه با تنگناهای اقتصادی، دسترسی هوشمندانه، جامع و به هنگام به اطلاعات تحلیلی کسب و کار می باشد. تصمیم گیری های به موقع و صحیح و بر مبنای اطلاعات صحیح از مهمترین عوامل موفقیت سازمان ها در عصر حاضر می باشد.
سیستم سازی یا «سیستم سازی کسب‌و‌کار» شامل تمام کارهایی است که برای خودکارسازی کسب‌و‌کار انجام می‌شود تا با کمترین نظارت و دخالت مدیر، اغلب کارها به‌خوبی پیش برود. علم سیستم سازی به مدیران کمک می‌کند وابستگی کسب‌و‌کار را به خودشان کاهش دهند و وقتی در محل کار نیستند تمامی کارها به‌خوبی پیش برود.
مدیریت استراتژی، مدیریت فرآیند، مدیریت اطلاعات و داشبورد های مدیریتی از جمله مهمترین بخش های مهم در این حوزه می باشد.

مـــعـرفـــی

سیستم مجموعه‌ای از عناصر به‌ هم پیوسته است که خروجی مشخصی ایجاد می‌کند. کسب‌و‌کار هم یک سیستم است و مجموعه‌ای است که خروجی مشخصی ایجاد می‌کند.
سیستم سازی ساخت و بهینه‌سازی اجزای سیستم برای کارکرد بهتر است. یعنی از افراد بهتر، کاراتر و قوی‌تر استفاده کنیم، تمام فعالیت‌ها و فرایندهای کسب‌و‌کار را ثبت کنیم و اسنادی تهیه کنیم که هر کسی مطابق آن‌ها بتواند کسب‌و‌کار را پیش ببرد. همچنین از ابزار و تجهیزات بهتر و حرفه‌ای‌تر استفاده کنیم تا سیستم ما بهتر کار کند.
سیستم سازی کمک می کند تا کسب و کار ها در هر سطحی بتوانند بهتر عمل کنند و کنترل مناسبی بر روی فعالیت ها و حوزه های مختلف کاری خود داشته باشند.

ســیــســتم ســازی

هدف اصلی از سیستم سازی ایجاد کنترل در کسب و کار است. کنترلی که عامل شکست بیش از هشتاد درصد کسب و کارهایی است که در اطراف ما قرار دارد.

به زبان ساده می توان سیستم سازی را به صورت زیر در نظر گرفت :

فرآیند های سازمان شناسایی و نهادینه شود

داد های فرآیندی و سازمانی به درستی شناسایی و جمع آوری شود

داده ها را تحلیل و اطلاعات مناسب ایجاد نماییم

اطلاعات را به بهترین نحو در اختیار مدیران سازمان قرار دهیم

چــرخــه ســیــســتــم ســـــازی

سیستم سازی می تواند به عنوان یکی از مهمترین مقوله های آموزشی و اجرایی به ویژه در صنعت مشاوره در نظر گرفته شود.

این حوزه مربوط به یک رشته دانشگاهی خاص یا یک حوزه کاری مشخص نمی باشد.

مـــعـرفـــی

مدیریت فرایند کسب و کار یا BPM یک رویکرد و روش مدیریتی است که به سازمان با منظر فرآیندهایی به هم پیوسته می نگرد. هم چنین تلاش میکند با شناسایی و بهبود و اندازه گیری این فرآیندها ، نقش مهمی در کمک به شرکت ها در دستیابی به استراتژی تجاری خود با هماهنگ سازی منابع ، فناوری و حمایت از ساختارها در جهت دستیابی به نتایج مطلوب کسب و کار و یا ایجاد مزیت رقابتی ایفا نماید.
مدیریت فرایندهای کسب و کار BPM یک رویکرد و روش مدیریتی منضبط است که درک ، نمایان بودن و کنترل فرآیند را به صورت انتهایی به همراه تضمین ارتباط موثر در سراسر سازمان فراهم می کند.

چــرخــه مــدیــریــت فـرآیـنـد

هر سازمانی با هر کسب و کاری و هر مقیاس و ساختاری می تواند به سمت فرآیند گرا شدن پیش رود.

شما در هر یک از نقاط این چرخه می توانید خود را متصور شوید. این پروسه انتها نداشته و بهبود به صورت تدریجی می باشد.

خـدمـات مـشاوره

موارد زیر را می توان به عنوان مهمترین حوزه های خدمات مشاوره مهندسی در نظر گرفت :
مدیریت استراتژی ( عارضه یابی، بازبینی و پیاده سازی )
*مدیریت استراتژی ( عارضه یابی، پیاده سازی و منتورینگ )
*مدیریت فرآیند های کسب و کار
*عارضه یابی
*مهندسی مجدد و بهبود
*طراحی و استقرار
*تسهیل گری کسب و کار با رویکرد استقرار سیستم های اطلاعاتی پایه
*طراحی و استقرار سیستم های مدیریت فرآیند یا BPMS
*استقرار استاندارد های حوزه تضمین کیفیت ( ISO 9001 و . . . )

خـدمـات آمـوزش

در حوزه آموزش نیز، این بخش فضایی متنوع و پر موضوع را شامل می شود:
-آشنایی با سیستم سازی
-مدیریت استراتژی
-مدیریت فرآیند های کسب و کار ( اصول و مفاهیم اولیه )
-معماری فرآیند و مدل سازی فرآیند
-آموزش نرم افزار Visual Paradigm
-بهینه سازی و بهبود فرآیند های کسب و کار

–به همراه آموزش نرم افزار اکسل و اکسس به عنوان یکی از مهمترین نرم افزار های تسهیل کننده کسب و کار در بخش اجرای فرآیند های سازمانی

سیستم سازی و تسهیل گری کسب و کار با رویکرد

Microsoft Office

مـــعـرفـــی

اساس سیستم سازی، کنترل است و کنترل بدون وجود داده و اطلاعات امکان پذیر نمی باشد.
سازمان ها معمولا برای مدیریت داده ها و ایجاد گزارشات خود دست به دامان سیستم های اطلاعاتی و نرم افزار های آماده می شوند که اساسا این نمی تواند بهترین و بهینه ترین راه باشد.
شما می بایست بتوانید بدون وجود این نرم افزار ها و با استفاده از رویکرد های Microsoft Office اقدام به پیاده سازی این سیستم های نمایید.

سیستم هایی با رویکرد تسهیل گری کسب و کار و حرکت سازمان به سمت هوشمندی.

تنها با ترکیب این دو نرم افزار می توان تغییرات چشم گیر پیاده نمود.

خـدمـات مـشاوره

موارد زیر را می توان به عنوان مهمترین حوزه های خدمات مشاوره مهندسی در نظر گرفت :
طراحی و استقرار سیستم های اطلاعاتی و تسهیل کننده کسب و کار
مدیریت تولید و عملیات
برنامه ریزی و کنترل تولید
کنترل کیفیت
مدیریت مهندسی و . . .
مدیریت پروژه
زنجیره تامین و لجستیک
طراحی و استقرار داشبورد های مدیریتی
طراحی پلتفرم های گزارش ساز بر اساس نرم افزار های موجود سازمانی

به بـی نـهـایــت ســلـام کنـیـد

Power BI نرم افزاری برای ساخت داشبورد های مدیریتی و گزارشات اثر بخش

در کمترین زمان ممکن، سازمان شما لذت مشاده گزارشات به روز را خواهد چشید

خـدمـات مــشاوره

موارد زیر را می توان به عنوان مهمترین حوزه های خدمات مشاوره مهندسی در نظر گرفت :
پیاده سازی پلتفرم های جمع اوری و مدیریت داده های سازمانی فرآیندی در بخش های مختلف و یکپارچه
طراحی و پیاده سازی داشبورد های مدیریتی
توسعه داشبورد های مدیریتی با رویکرد PBI
ارائه خدمات منتورینگ در پیاده سازی داشبورد های مدیریتی، توسعه و بهبود

خـدمـات آمـوزش

در حوزه آموزش نیز، می توان سرفصل های آموزشی زیر را در نظر داشت :
طراحی داشبورد های مدیریتی در نرم افزار Power BI
فرمول نویسی DAX
نکات کلیدی و ترفند های کاربردی نرم افزار Power BI
به اشتراک گذاری داشبورد های مدیریتی ( PBI Report Server )
آموزش Power BI در حوزه های مختلف کسب و کار
مدیریت فروش و بازاریابی / مدیریت تولید و عملیات / زنجیره تامین / منابع انسانی و آموزش / مدیریت مالی / مدیریت پروژه و . .
و سایر دوره های مورد نظر در حوزه Power BI